План роботи

предметної методичної комісії

вчителів початкових класів

на 2023/ 2024 навчальний рік

Науково-методична тема , над якою працює заклад:
«Забезпечення умов для інтелектуального, морального розвитку учнів ,їх громадянського та духовного становлення. Підвищення якості знань, удосконалення освітнього процесу на основі впровадження наукових досягнень,нових педагогічних технологій».
Науково-методична тема, над якою працює предметна методична комісія вчителів початкових класів у 2023/2024 навчальному році:
«Упровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей учнів»
Завдання ПМК вчителів початкових класів
1.Упровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ПМК.
2.Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.
4.Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
5.Упровадження сучасних інноваційних педагогічних технологій, інформаційно-комунікативних засобів навчання в освітній процес.
6.Створення ефективних засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;
7.Формування позитивного іміджу педагогічної діяльності.
Аналіз роботи ПМК за 2022/2023 навчальний рік
Головна мета методичної роботи - це розвиток педагогічної майстерності вчителів, його професійних знань, умінь, навичок, необхідних для сучасного педагога, підвищення результативності навчання, виховання та розвитку учнів, забезпечення індивідуального підходу.
Докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя українського суспільства спричинили суттєві перетворення в системі освіти. Сьогодні перед школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й самоорганізації. Розв’язанню таких завдань значною мірою сприяє організація методичної роботи.
На засіданнях ПМК учителів початкових класів у 2022/2023 н.р. розглядалися нормативно-правові документи щодо організації освітнього процесу в закладі:
- Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 87 (впроваджено з 01.09.2018 року).
- Основні вимоги та положення Нової української школи.
У минулому навчальному році педагоги працювали над вирішенням першочергових завдань навчання та виховання молодших школярів у сучасних умовах. З урахуванням рівня організації освітнього процесу, методичної теми школи, члени ПМК вчителів початкових класів у 2022/2023 н.р. працювали над темою «Удосконалення рівня професійної компетентностей вчителів початкових класів , розвиток і самореалізація особистості учня початкових класів в умовах Нової української школи».
У 2022/2023 навчальному році учні 1-4 класів навчалися в умовах Нової української школи. Головна мета НУШ - створити школу, в якій буде приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання, а й уміння застосовувати їх у житті.
Особливістю Нової української школи є організація нового освітнього простору, що сприяє вільному розвитку творчої особистості кожної дитини. Тому в 1-4 класах створено навчальні центри: центр новин, центр тиші, центр вчителя, тематичний центр, центр відкриттів, центр творчості. Щотижня в класах демонструвалися виставки дитячих робіт.
Кожного дня навчання в 1-4 класах розпочиналося із ранкових зустрічей, під час якої діти ділилися своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами, обмінювалися компліментами, побажаннями.
Щоденні теплі вітання, цікаве подання потижневого матеріалу і групова робота, ігри та завдання розвивального характеру, диференційований підхід до кожного учня допомогли зблизити та згуртувати дитячі колективи , сприяли розвитку навичок спілкування, логічного мислення учнів 1- 4 класів, їхньої творчої уяви, самостійності.
Упродовж тижня учні були зосереджені на одній темі, яку вивчали і досліджували на всіх уроках. Під час викладання предмету «Я досліджую світ» ефективною була групова робота та робота в парах, де кожен учень міг розкрити свої індивідуальні здібності.
Учителями початкових класів Багдасарян Ганною Сергіївною, Сіренко Оксаною Федорівно, Бондаренко Тетяною Борисівною були проведені відкриті уроки з використанням інтерактивних дошок .
Учні перших класів успішно пройшли адаптаційний період у школі. Вони стали більш самостійними, впевненими в собі, приходили до школи з позитивним настроєм та великим бажанням до пізнання нового.
Учителі початкових класів в ІІ семестрі працювали з учнями за змішаною формою навчання. Учні були повністю віддалені від учителів , але мали можливість у будь - який момент підтримувати діалог за допомогою засобів комунікації. Усі учні та вчителі були зареєстровані на сервісі Googl Class Room. Учителі початкових класів уроки проводили за допомогою сервісу Zoom. Дистанційне навчання було максимально ефективним , тому що його було правильно організовано за допомогою системи організаційних, технічних, програмних та методичних заходів. Усі учні були зареєстровані на єдиній платформі, вчасно отримували із поясненнями та коментарями завдання від учителів, виконували та відправляли на перевірку та оцінювання. Результати дистанційного навчання учнів навчання учнів були позитивними та результативними.
Активними учасниками освітнього процесу стали батьки учнів, які допомагали і підтримували своїх дітей.
Як підсумок творчого навчання учні 1-4 класів отримали Свідоцтва досягнень .
Якісна освіта з кожним днем стає все більш важливою проблемою нашого часу, тому вся діяльність педагогічних працівників була націлена саме на її досягнення.
Головним напрямом у роботі ПМК вчителі початкових класів обрали вдосконалення уроку шляхом особистісно-зорієнтованої системи навчання і виховання, якісного та ефективного навчання на всіх етапах уроку.
Зусилля вчителів початкових класів спрямовані на розвиток пізнавальної самостійності учнів, формування творчої особистості. Кожен педагог як творець та ініціатор уроку забезпечує освітній процес таким змістом, який максимально сприяє активізації всіх видів діяльності учнів.
До складу ПМК входять п’ять вчителів початкових класів.
Протягом навчального року проведено 5 засідань ПМК, з них три - дистанційно. Опрацьовувалися документи, що регулюють шкільне життя та ведення шкільної документації. Велика увага приділялася практичній роботі: проведенні уроків та виховних заходів, дискусії за круглим столом, проведенні методичних оперативок.

Всі засідання ПМК проведено відповідно до плану роботи.

Члени ПМК вчителів початкових класів беруть активну участь у підготовці та проведенні педагогічних рад школи, у семінарах, які проводить гуманітарний відділ Феодосіївської ОТГ, педагогічних практикумах. Учителі ПМК проводять заходи з підвищення фахової майстерності педагогів. На засіданнях ПМК та методичних оперативках учителі початкових класів ознайомлюються з новинками психолого-педагогічної, методичної літератури, фаховими періодичними виданнями, користуються шкільною бібліотекою, займаються самоосвітою, переглядаючи вебінари та курси на сайтах «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус».
Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної ролі навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
Важливим завданням в освітній роботі є створення в дитячому колективі комфортного середовища для розвитку особистості. Поступово розкриваючи особливості характеру, здібності кожної дитини, вчителі початкових класів спрямовували роботу на те, щоб кожен учень доповнював один одного, розвивались творчі здібності та інтерес до навчання.
Протягом навчального року з учнями початкових класів проведено народознавчі заходи.
Аналіз роботи членів предметної методичної комісії початкових класів дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають із методичної теми ПМК, в основному виконано.
Виходячи з аналізу підсумків освітнього процесу за минулий навчальний рік, результатів діагностування педагогів, ПМК вчителів початкових класів в 2023/2024 навчальному році працюватиме над вирішенням таких проблем:
- вивчення та аналіз навчальних планів, програм, підручників, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення уроку, позакласної роботи;
- оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями, найдосконалішими формами та прийомами навчання учнів;
- розвиток творчих здібностей обдарованих дітей через індивідуальні завдання;участь у конкурсах творчого та інтелектуального характеру;
- створення умов для професійного зростання, самоосвіти й творчої діяльності вчителів;
- розвиток співпраці з батьками з метою створення умов для забезпечення розвитку сім’ї та належного виконання нею виховної ролі.
Основні завдання на 2023/ 2024 н.р.
- стимулювати творчі пошуки вчителів педагогічних інновацій та шляхів їх упровадження у педагогічну діяльність як передумову підвищення професійної активності;
- використовувати творчі можливості вчителів у справі розвитку особистості учнів;
- підвищити мотиваційні тенденції особистості вчителя та їх вплив на розвиток педагогічного процесу в школі;
- Реалізація Державного стандарту початкової освіти.
- сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі;
- формування особистісних якостей учня, його світогляду, розвиток його здібностей;
- підвищення результативності участі у конкурсах ;
- підтримка і педагогічний супровід обдарованих дітей;
- упровадження інноваційних сучасних технологій навчання ;
- формувати позитивну мотивацію освітньої діяльності;
- спрямовувати роботу кожного вчителя на навчальні можливості кожного учня;
- орієнтувати вчителів на активізацію творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня творчої компетентності учнів.
Предметна методична комісія вчителів початкових класів
№ п\п П.І.П. Клас Курси Атестація Категорія Тема, над якою працює
1 Кузнецова Наталія Іванівна 2 2021 2023 Вища, «старший учитель» Формування в учнів ключової компетентності «Уміння вчитися»
2 Багдасарян Ганна Сергіївна 3-Б, 2019 2022 Вища «Удосконалення навичок читання через упровадження сучасних методів навчання»
3 Бондаренко Тетяна Борисівна 4-А 2019 2021 Вища «Використання інноваційних технологій навчання для формування ключових компетентностей молодших школярів на уроках в початкових класах»
4 Хлевнушко Надія Сергіївна 3-А 2021 2022 Вища «Розвиток пізнавальної активності молодших школярів як один із аспектів реалізації компетентнісно орієнтованого підходу»
5 Сіренко Оксана Федорівна 1, 4-Б 2020 2021 Вища «Формування критичного мислення учнів початкових класів»
Організація самоосвітньої роботи вчителів
Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
Самоосвіта - це свідомий рух
від: Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
Я - ретроспективного (яким я був у минулому)
до: Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)
Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)
Завдання самоосвітньої роботи:
- вивчати і впроваджувати нові педагогічні технології, форми, методи і прийоми навчання;
- відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;
- періодично проводити самоаналіз власної професійної діяльності;
- удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
- систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
-підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури
Робота з обдарованими та здібними учнями
1.Продовжити цілеспрямовану роботу з виховання у учнів свідомого, відповідального ставлення до навчання, формування навичок самоосвіти, пізнавальної, інформаційної компетентності, підвищення якості знань відповідно їх потенціалу. З цією метою активно впроваджувати диференційований підхід та сучасні ефективні технології навчання.
2.Оновити шкільний інформаційно-ресурсний банк даних «Обдарована дитина».
3.Продовжити практику складання учнівських портфоліо, організувати активну індивідуальну роботу з їх реалізації протягом навчального року.
4.Продовжити індивідуальну роботу з обдарованими та здібними учнями, дані яких внесено до банку даних, з підготовки їх участі в інтелектуальних конкурсах, розвивати креативні здібності, створювати ситуацію успіху та умови до самореалізації дітей.
5.Провести індивідуальну діагностичну роботу для вивчення інтересів та запитів учнів.
6.Розпочати практику організації та проведення учнівських авторських виставок «Презентація таланту».
7.Планувати та проводити шкільні позакласні заходи з метою створення умов для успішної самореалізації учнів ( за умови офлайн навчання).
8. Узагальнювати педагогічний досвід учителів, які працюють із обдарованими і здібними дітьми.
9. Підвищувати рівень компетентності педагогів і підготовки їх до роботи з обдарованими і здібними учнями

Тематика засідань

предметної методичної комісії

вчителів початкових класів

на 2023/2024 н.р.

Засідання 1

Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення.

1. Звіт про роботу предметної методичної комісії вчителів початкових класів за минулий навчальний рік та затвердження плану роботи ПМК на 2022/2023 н. р.
2. Обговорення методичних рекомендацій «Особливості освітнього процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2022 / 2023 н.р.»
3. Про ведення електронного класного журналу в 1- 4 класах закладу.
4. Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи. Календарне планування в початкових класах. Методичні рекомендації до проведення Першого уроку.
5. Опрацювання методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів НУШ.
6. Готовність кабінетів початкової школи до роботи в новому навчальному році.
7. Затвердження календарного планування на 2022/2023 н. р.
8. Сучасний учитель як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи.

Засідання №2

Тема:Використання інноваційних технологій на уроках в початкових класах.

1. Розвиток критичного мислення молодших школярів як необхідна вимога сьогодення.
2. Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах. Модель сучасного уроку. Підготовка вчителя до урока.
3. Опрацювання проблеми: «Гра, як засіб соціального виховання дітей молодшого шкільного віку.
4. Адаптація першокласників до шкільного колективу». Результати моніторингу.
5. Академічна доброчесність як чинник якості освіти закладу загальної середньої освіти.

Засідання №3

Тема: Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя.

1.Практичне заняття «Застосування сучасних платформ та інструментів під час дистанційного навчання ».
2.Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів.
3.Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.Хвилинки відпочинку, хвилинки релаксації. Обмін досвідом.
4.Інформаційний лекторій: «Формування інфомедійної грамотності у здобвачів освіти під час уроків».
5.Здоров’язберігаюча компетентність сучасного вчителя.

Засідання №4

Тема: Інновації в початковій школі.

1.Доповідь «Теоретико- практичні засади розвитку пізнавальної активності школярів на уроках.»
2.Доповідь «Шляхи активізації пізнавальної діяльності молодших школярів на уроці та в позаурочний час»
3.Виступ «Інтегровані уроки художньо – естетичного циклу як засіб творчого розвитку особистості в молодшому шкільному віці.»
4. Виступ «Педагогічна майстерність як фактор формування інноваційної особистості молодшого школяра».
5.Доповідь «Педагогічна ідея – це педагогічна творчість. Гра як метод розкриття та формування творчих здібностей дитини

Засідання №5

Тема: Підсумки роботи предметної методичної комісії вчителів початкових класів за 2023/2024 н. р.

1. Про порядок закінчення навчального року.
2. Підведення підсумків роботи ПМК учителів початкових класів за 2023/2024 навчальний рік.
3. Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи ПМК вчителів початкових класів на 2024/2025 навчальний рік.
Кiлькiсть переглядiв: 15965

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.